fbpx

Christmas came early this year. Jah, nii ta on. Eile saime kätte esimesed 2017 aasta jooksud ja täna oli vaja nendega loomulikult olenemata ilmast kohe väike tiir teha. Roval CLX32.

14556488_899161093521707_7578642124754392437_o

Torch-collection’i S-Works ehk ilma S-Works kirjata S-Works + Roval CLX32 jooksud.

Tegemist on siis nn mäkkeronimise jooksudega, kuid selle erinevusega, et ultrakaasaegsed mäkkeronimise jooksud tihtipeale ka samade või isegi paremate aerodünaamiliste omadustega, kuid nn vanakooli kõrged aero-jooksud.

CLX32 jooksud on puhtalt Specialized’i enda arendustöö tulemus. 2013, kui Specialized sai valmis tohutu investeeringu nõudnud tuule-tunneli (oleme ise käinud ja näinud), siis esimene suurem tulemus oli eelmisel aastal väljatoodud Venge ViAS ehk kiire ja flat-maa maanteeratas. Selle rattaga nägid ilmavalgust ka uued CLX64 jooksud. Nüüd on aga aeg sealmaal, et aerotunnelis väljatöötatud jooksude valik laieneb oluliselt ja CLX32 on siis pärast CLX64 teine sett, mida proovinud oleme. Peatselt on tulemas veel all-around CLX50.

14481758_899161176855032_4242682831987999407_o

Uhiuued Roval CLX32 clincher jooksud. 1280g. Keraamilised laagrid, aerokodarad ja aerorumm. Kerge, kuid aero.

CLX32 jooksud kaaluvad 1280g (clincher, tubular saab olema ca 1150g). Jooksudel on CeramicSpeed laagrid ja DT Swiss aero-kodarad. Ka rumm on uus ja tunnelis väljatöötatud täiustatud aero-omadustega. Tähelepanuväärne on lai pöid, mis seestpoolt mõõdetuna on ca 21mm lai. See teeb rehvi ümaraks ja ei jäta rehvi ja pöia vahele teravat äärt, mis on väidetavalt kõige suurem aero vaenlane. See muuseas pidavat olema ka tubularide suurim puudus, kuna tubularid on omamoodi “ümmarguse vorsti” moodi ning neid ei saa asetada väga laiale pöiale.
14556701_899161190188364_4693765436729118105_o

S-Works Turbo 26mm rehv, mis 21mm pöial muutub 28mm laiuseks. 7 bar-i sisse ja mitte grammigi rohkem. Pöia ja kummi vahel pole vahet. Pöid paistab isegi sama lai, kui rehv seal peal.

Tubular-jooksude põhieelis on loomulikult siiamaani kaal, mis on mägedes väga oluline. Rehvi veeretakistuse osas kaasaegse clincheri ja tubulari vahel suur vahet enam pole, pigem kaldub kaalukauss väiksema veeretakistusega clincher-rehvi poolepeale. Siinjuures käib jutt ikkagi kõige kaasaegsematest clincheritest. Nagu öeldud on CLX32 pöid väga lai, muutes 26mm rehvi välimuselt 2mm laiemaks ehk tunne ja väljanägemine on, nagu sõidaks 28-se rehviga. S-Works Turbo 26mm rehvid muudetuna eriti ümaraks muudavad veeremise siidiselt pehmeks ja tuntavalt kiiremaks, kui nö tavarehviga. Kurviläbimine on samuti kiire ja turvaline ühtlaselt ümara rehvi tõttu. Jooksude kergus annab endast positiivselt märku kiirendades ja tehnilisemates kurvides. Kui vanasti oli nii, et mida kõrgem pöid, seda ägedam, siis mumeelest on selliste uute jooksudega see aeg mööda saamas. Jooksud on kerged, kiired, veermine pehme ja kurvide kiirelt läbimine ja laskumine turvaline.

Täiesti täiuslik sett S-Works Tarmacule, mis on absoluutne klassika niikuinii. Mehaaniline käiguvahetus, pöiapidurid, klassikaline kuid viimasepeale lihvitud omadustega raam ja nüüd need CLX32 jooksud.

Perfect.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.