Ratastega on tihti samuti, nagu autodega – kui oled pikemalt kaalunud uue auto ostmist ning nädalaid juba internetist konkreetset marki ja mudelit põhjalikult uurinud, siis kord kui istud sisse ja teed proovisõidu… see kogemus on 99% juhtudest sootuks midagi muud, kui oled eelnevalt ette kujutanud. Kas parem, sootuks halvem või lihtsalt erinev sellest, mida ette kujutasid.
Täpselt sama on ratastega – erinevaid rattaid tuleb proovida – sest need ON erinevad. Ma ei ütle, et ühed on paremad, kui teised (kuigi tihti mingiks konkreetseks eesmärgiks mõeldud ratastega nii ka on), kuid ERINEVAD on rattad kindlasti.
Seepärast võtame testimist ja testimise pakkumist väga tõsiselt. Kui varasemalt oleme korraldanud konkreetseid testipäevi, siis nüüd võtame suuremalt ette ning koostöös Specialized Nordic’ga tõime Eestisse valiku rattaid, mida järgneva kahe nädala jooksul on võimalik testida. Ühesõnaga korraldame 2 testinädalat. Ühe Tallinnas ja ühe Tartus.
2019 Specialized Epic ja Epic EVO
Christoph Sauseri kirjeldus:
EVO tähendab evolutsiooni ehk siit ja seal on midagi nö “rohkem”, kui tavalisel Epicul. Evo mudelil on 20mm pikem esimese amordi käik, ühe kraadi võrra lamedamalt asetsev kahvel, dropper-post, teised rehvid – kõik need kokku muudavad ratta karakteristikat oluliselt.
Kõik see on ette võetud selleks, et oleks rohkem lõbu. Ma räägin täitsa tõsiselt – rohkem hüppeid, rohkem droppe, rohkem flowd. Täpselt nagu Christoph Sauser videos räägib, on tänapäevased XCO rajad hoopis nõudlikumad, kui nad vanasti olid. Ja olgem ausad – puhtalt XC-geomeetriaga ratastel on need kohad keerulised läbida. Olen endagi Epicu seadistust oluliselt muutnud – ees on nüüd palju lühem stem näiteks, kui vanasti. Lühem stem, pikem amort ja laugem kahvel + suuremad rehvid – kõik see muudab ratta iseloomu pöördeliselt. Teeb ratta ka keerulistel ratadel nauditavamaks, kergemalt käsitletavaks, ohutumaks, mis omakorda kõik tähendab suuremat kiirust.
Testimiseks on meil 2019 Epic Expert mudelid S, M, L ja XL – suuruses ning Epic EVO L-suuruses.
2019 Specialized Turbo LEVO
E-rattad on Euroopa vallutanud. Nii võib kindlalt väita. E-rattad pakuvad nö tava-inimesele oluliselt rohkem avastamisrõõmu ja rõõmu rattasõidust üldse. Palju e-ratta omanikud on kirjeldanud, et nad pole elu jooksul nii heas füüsilises vormis olnud, kui nüüd, pärast e-ratta soetamist. Mis kõlab omamoodi paradoksaalselt, kuid nii on. Ka krossimootorrattaga sõitmiseks peab heas vormis olema, mis siis veel rattast rääkida. E-Bike pole diivanil lösutamine. See on sport, kuid palju lõbusam, kui enne.
2019 aasta e-rattad ehk elektrirattad said märkimist väärivad uuendused.
E-Bike MTB Magazine (juhtiv väljaanne omas valdkonnas) valis 2018 aasta S-Works Levo parimaks eMTB rattaks maailmas. Siiski võttis Specialized ette täieliku uuenduskuuri ning 2019 ratas on täielikult “next level“. Kogu ratas on ca 800g kergem, kui eelkäia. Rattal on uus “aju” nii sisuliselt, kui asukohalt ning asub see nüüd top tube peal. Rattal on pisut muudetud geomeetria, uus mootor, mis on 15% väiksem ja 11% kergem, kui eelmine. Rattal on ka uus ja oluliselt suurema mahutavusega aku.
E-Mountainbike võtab kokku:
“With the new Specialized Levo, the Americans have further improved what was already the best eMTB of 2018. With 29″ wheels, a powerful but smoothly operating motor and more battery capacity, the Specialized Levo takes a leap ahead of the competition. Like its predecessor, the 2019 Specialized Levo is brilliantly suited for long days in the saddle, while offering significantly more reserves and even more fun on the descents.”
Testimudeliks on Turbo Levo, suuruses L.
2019 Specialized Venge
Venge pole vana mudel. Esimese seeria Venge tuli välja aastal 2011 ja esimese suure võidu võttis kohe kevadel Matt Goss Milano-SanRemo klassikul. Kes mäletab, see mäletab, et tol ajal oli rattaks erimudel, mis töötati välja koostöös McLareniga.
Teine edition Vengest sai kõige enam tuntust Peter Sagani võitudega seoses. Teine seeria alustas veel pöiapiduritega, kuid peagi lisandusid ketaspidurid, olles esimesteks ketaspiduriteks ProTouri seltskonnas üldse.
Nüüd on välja kolmas põlvkond Vengedest ning see on saadaval vaid ketaspiduritega ning hetkel vaid kahe mudelina – S-Works ja Pro. Mõlemad on niisiis ketaspiduritega ning elektroonilise käiguvahetusega. Uus Venge on märkimisväärselt kergem, kui eelmine: raam -240g, kahvel -25g, lenks/stem -107g, sadulapost -25g, väikeosad -63g. Kokku ca 450g. Oluline on märkida, et uuele Vengele mahuvad alla kuni 32mm rehvid (kaasaegsetele laiematele pöidadele). Ja ehk veelgi olulisem on märkida, et uue Vengega pole rattaomanik seotud originaal stemi ja lenksuga – neid saab vabalt vahetada, kui peaks soovi olema.
Uus Venge (S-Works) kaalub 7.1 kg (56-suurus ja clincher pöiad) ning kui valida alla tubular jooksud saab ratta kaaluks olema vähem, kui 7 kg. Tuletame meelde, et tegemist on aero-rattaga ja mitte mägedesse ronimiseks mõeldud mudeliga.
Ma isiklikult olen sõitnud Stockholmi äärelinnas uue Vengega ca 70 km tiiru ning tõepoolest – kui eelmine Venge tundus kuidagi liiga suur ja raske mulle, siis uus Venge veeres niivõrd kergelt, et ma ei oska põhjendust mujalt otsida, kui Rootsi sildedatest tänavatest ja rattast. On aru saada, et see ratas on ketaspiduripeale mõeldes loodud, mitte pole ketaspiduri versioon hiljem “juurde tehtud”. Tervik annab endast tunda ülimugava ja kiire sõiduga.
Testimiseks on meil pakkuda S-Works mudelid suurustes 52, 56, 58, 61. Lisaks veel 49 ja 54 suuruses uued Tarmacud (head võrdluseks).
Lisaks ülalmainitutele on meil testimiseks olemas Diverge Expert (56), Sequoia Elite (56).
Täpsemalt, niisiis:
Nädal nr 44, esmaspäevast laupäevani ehk 29. oktoober kuni 3. novembrini on testimine avatud TALLINNAS. Selleks võta meiega ühendust kas telefoni või emaili teel, broneerime Sulle konkreetse aja ja ratta. Kõige mugavam on teha nii, et tuled oma rattaga meie juurde, sätime testiratta seadistuse täpselt analoogseks Sinu praeguse rattaga ning lähed ja sõidad. Tuled tagasi ja jagad muljeid.
Nädalal nr 45, esmaspäevast laupäevani ehk 5. november kuni 10. november toimub kõik sarnaselt meie TARTU esinduses. Võta meiega ühendust, broneeri ratas ning mine ja sõida.
Soovitame varakult planeerida.