Roubaix mudeli loomine sai alguse sellest, et Belgia superteam Quick-Step sõlmis lepingu Tom Booneniga. See oli aastal 2007. Insenerid koostöös teamiga hakkasid tööle ning loodud sai ratas, mis oli pisut teise geomeetriaga, kui klassikaline maanteeratas ning mis põhiline – uus ratas pidi olema munakividel ja halval ning väga halval asfaltil kiirem. Loodi täiesti uus mudel Roubaix SL2 ning Tom Boonen võitis Paris Roubaixi nii 2008 kui 2009 aastal.
Selle sama SL2 Roubaix’i geenid on säilinud tänaseni rattas, mille äsja üle andsime. Ehk siis tegemist on 100% võidusõidurattaga, kuid samas on ratas mugavam, tal on keskjooks mõned millimeetrid allpool, tagumine ratas mõned millimeetrid tagapool (võrreldes klassikalise geomeetriaga) ning lenks mõned millimeetrid kõrgemal. Lisaks loomulikult FutureShock, mis on täna põhiline erisus võrreldes klassikalise maanteerattaga. Võib väita, et tänane gravelseeria Diverge näol on saanud alguse Roubaix’i edasiarendusest.
Konkreetne Roubaix Sport mudel on varustatud „RidersFirst engineered“ karbonraamiga (sama tehnikaga loodud raam, mis Tarmaculgi), uue Pavé sadulapostiga, FutureShock 1.5’ga ning Shimano 105 11s groupsetiga. All on 28 mm Turbo Pro rehvid, kuid mahuvad vabalt kuni 33 mm laiused ka.Roubaix on insener-tehniliselt keeruline ratas, kuid sellega on lihtsam ja mugavam sõita. Eriti, kui eesmärgiks on pikemad treeningud, mil ratta mugavus hakkab järjest rohkem rolli mängima.
#iamspecialized #specializedroubaix