fbpx
KristjanRattapoodTehnika

Uus Tarmac SL 7 – võtame pulkadeks

Uus Tarmac SL 7 on üks olulisemaid uuendusi alates Venge turuletulemisest aastal 2012. Venge oli üks esimesi puhtalt aerodünaamikale ülesehitatud rattaid! Mäletame seda (sensatsiooni) selgelt, kuna meil oli väga vaja oma poe avamiseks üks S-Works Venge Eestisse saada ja seda juba 2011 suvel (Venge oli ametlikult 2012a ratas). Olgu öeldud, et see meil õnnestus. Nüüd on aeg Vengega ümber saanud, olgugi, et tegemist on väga siledal teel siiski pisut kiirema rattaga, kui uus Tarmac. Aga tavapäraselt on võidusõitudel siiski mõlemat – nii siledat, kui mägist ning seni pidid pro’d siiski valiku tegema ning midagi ohverdama. Uus Tarmac on seega kokkuvõttes kiirem ja kergem, kui vana Tarmac ja Venge kombineeritult. Meie Lõuna-Eesti esinduse juht Kristjan Randma kirjutas uuest Tarmacust pikemalt ja täpsemalt.

Tarmac SL7 – aerodünaamiline, kerge, jäik, mugav, hästi juhitav. Enam ei pea sõitja valima kompromisside vahel: jalgratas on kerge või on aerodünaamilne. Specialized on arendanud Tarmac mudelit kakskümmend aastat ja nüüd on valminud komplekt, kus on ühendatud need head omadused, mis ühel maanteejalgrattal olema peavad.  

Uue mudeli loomisel oli väga tähtis aerodünaamika ja kaal. Specialized kasutas SL7 loomisel tuuletunnelit (Win Tunnel, Specialized’i enda omanduses olevas R&D keskuses) ja andmebaasi testitud raami torudest (FreeFoil Shape Library), mis aitas jõuda jalgratta ehitamisel ideaalse toru kujuni. Kolm märksõna testitud torude puhul olid kaal, jäikus ja aerodünaamika.

Sama lahendust kasutati Venge loomisel. Tulemuseks on, et uus mudel SL7 on 45 sekundit kiirem kui varasem Tarmac (seda mõõdetakse samades tingimustes sama jõudu kasutades 40 km distantsi puhul).

Uuel SL7-l on juhtmevaba cockpit, voolikud-juhtmed on viidud peitu, lisatud on aerodünaamiline juhtraud Aerofly II, mis seotud Tarmac integreeritud lenskupikendusega (sarnane lahendus, mis on kasutusel Vengel).

Raami loomisel on kasutatud tehnoloogiat Riders First Engineered (kõikidel raamisuurustel samad omadused). SL7 raamigeomeetria erineb vähesel määral Vengest ja Tarmac SL6st, aga pigem on sarnasem Vengele. Põhimõõdud: võrreldes Tarmac SL6ga on raamikõrgus (stack) 10mm madalam ja raamipikkus keskjooksust ettepoole (reach) 3mm pikem, samad numbrid nagu Vengel.

Peter Sagan (SVK/Bora-Hansgrohe) training in the mountains of ötztal / Tirol (AUT) on the new Specialized Tarmac SL7 june 2020 ©kramon

SL7 Tarmacut valmistatakse kahest erinevast materjalist, neid raame tähistatakse FACT 12r (S-Works mudelid) ja FACT 10r (Pro ja Expert mudelid). Raamid näevad samasugused välja, on kvaliteetsed ja samasuguste omadustega. Aga Fact 12r materjali on minimaliseeritud ehk erineb materjali välja lõikamine ja kokku panemine ja selle tulemusena on kahe eri tüüpi raami kaaluerinevus 120g. S-Works Tarmac raami kaal on 800g.

S-Works Di2 mudeli terve jalgratta kaal on 6,7kg (56 suurus). Tarmac SL7 Pro ja Expert raamide kaalud on 920g. Tarmac SL7 Pro UDi2 jalgratta kaal on 7,3 kg, Tarmac SL7 Expert UDi2 jalgratta kaal on 7,65 kg.

Tehnilised andmed: Kõigil Tarmac SL7 mudelitel on 68mm BSA keskjooksustandart. Jooksukinnitused on 142×12 ja 100×12 ning flat mount ketaspiduri kinnitused. Tarmac SL7 on komplekteeritud 700x26mm rehvidega, kuid raam võimaldab alla panna rehvid kuni 32mm (pöia sisemõõduga 21mm). Tarmac SL7-l asub Shimano elektrilise käigusüsteemi Junction Box sadulaposti tagaküljel (nagu Vengelgi), aga on kaasas valmidus tõsta see vajadusel lenksu sisse.

Lisaks on tippmudelil all Roval Rapide CLX uued jooksud, kus on ühendatud Rovali varasemate jooksude head omadused (CLX32 kergus ja CLX64 aerodünaamika) küljetuules 25% stabiilsem võrreldes CLX50ga tänu uuele jooksu profiilile.

Rapide CLXi esijooksu kõrgus 51mm, laius (sisemine mõõt) 21mm, välimine mõõt 35mm ja tagajooksu kõrgus 60mm, sisemine laius 21mm/välimine laius 30,7mm. Seega – NB! Esimese ja tagumise jooksu laiused on erinevad ja seda põhjusega!

Jooksupaari kaal on 1400g.

S-Works Tarmac SL7’t on Bora-Hansgrohe profirattur Martin Laas juba saanud mõnda aega testida ja kinnitab seda fakti, et uus ratas seesuguses komplektis on väga kiire! Oleme Martini ratast juba Tartu esinduses sättinud ning ootame, kui meile jõuavad kohale nii Sram eTap’ga kui Shimano Di2 groupsetiga varustatud uued S-Works Tarmac’d.

Cant wait!

See konkreetne värvilahendus on Sagan Edition. Ultra limited seeria, valmistatakse 300tk maailmas kokku.