fbpx
Tehnika

VO2 tech talk: Simon Andreasseni S-Works EPIC

Järgnev artikkel on mõeldud vaid neile, kellele meeldib absoluutne ja maksimaalne tehniline detailsus. Neile, kellele pole ükskõik, millega nad sõidavad. Nagu meile näiteks.

Simon Andreassen on Taani “imelaps”, kes on kahekordne juuniorite maailmameister XCO-distsipliinis (2014 ja 2015) ja samuti Cyclocrossi juuniorite maailmameister (2015). Ta on hetkel alles 19-aastane, olles eelmisel aastal noorim (18), kes eales olümpial XCO-s oma riiki esindanud (võisteldes eliitklassis, kuna teadupärast olümpial klasse pole).

Simon is one one of the biggest talent our sport has seen. He carries all the needs ingredients for to become a big champion: skills, explosiveness, confidence, winning attitude and the love for the sport. Simon is also the first rider ever which won two consecutive Junior XCO World Championship title plus he also is the current cyclocross junior champion. We will provide him with the very best program and environment to develop further into his first year as U23. Welcome to the team Simon!” – Christoph Sauser, S-Racing High Performance Manager.

Euroopa meistrivõistlustel U23 klassis tuli ta kõrgele 3. kohale. Järgnev on detailne ülevaade tema rattast.

NB! Rattaspordi juures võlub meid ikka ja jälle see et sama tehnikat, millega sõidab maailma tipp, on võimalik ka tavainimesel poest saada. Väga individuaalselt customiseeritud lahendusi ei ole kasutusel.

Simon Andreassen

Simon teel EM-i kindlale 3. kohale viimasel ringil.

 

See S-Works Epic kuulub Simonile.

 

EM-i sõitis Simon 36t Eagle hammakaga ja nn tavaliste XX1 väntadega (175mm) Hammakas peab olema nn Boost sellel rattal, kuna taga on 148mm ja ees 110 kahvel. Selleks, et chainline õige oleks.

 

Look on sponsor ning nii Sauser ise, kui ka Simon, Sam Gaze ja teised sõidavad Looki pedaalidega.

 

All olid Fast Trak 2.1 rehvid. 2017 aasta edition.

 

Uued Fast Trak rehvid on loomulikult tubeless ning sõidavad uute 2018 a Roval Control SL jooksudel, mis on oluliselt laiema pöiaga kui eelmised. Sisemõõt 25mm. Jooksuseti kaal 1330g.

 

Specialized Team sõidab uute Magura MT8 piduritega. See on non-stock. Magura pidurid on pikema “tööpinnaga” ja seetõttu võimaldab rohkem pidurdusjõudu reguleerida, kui näiteks Shimano pidur. Ja muidugi Brain – see on täiesti uus, Specialized’i patent, RockShox’i ja mitte enam FOX’i toodetud. Uus asukoht, veelgi tundlikum tänu võimalikult axle lähedale viimisele .

 

Nagu öeldud on Magura MT8 pidurid non-stock. Stock rattad tulevad samuti üldse mitte halvemate Sram Level Ultimate piduritega.

 

Vaade piduritele vähe teise nurga alt – pidurid on peaaegu paralleelsed maaga. Tehniliseks rajaks ja järskudeks laskumisteks sätitud.

 

Pudelihoidja on klassikaline Rib Cage. Karbon loomulikult. Alumisse asendisse pandud.

 

Käiku vahetab trigger ja mitte gripshift.

 

Uuel Epicul on nii piduri, kui käiguvahetuse kõrid/voolikud lahendatud üpriski elegantselt.

 

Uuel Epicul on ka tagumise aju ja shocki ühendus lahendatud nö otse ja selgelt.

 

Non-stock litrid on Ceramic Speed. Srami originaalid on imelikul kombel sellised, mis väga palju muda kaasa koguvad. Need seda ei tee.

 

… ja litrid on tuntavalt suuremad ning “õhulisemad”, kui stock’i omad.

 

Aju oli sõidu ajal loomulikult ON.

 

Uuel Epicul on tagasi jämedam sadulapost. 30.9mm. Nii treeningul, kui Team Relay sõidul kasutas Simon dropper-posti, kuid päris võidusõidul otsustati kergema tavalise posti kasuks.

 

Sadul on huvitav, sest tegemist on klassikaliselt maanteele mõeldud Toupe-seeria sadulaga. Loomulikult nii karbon-relssidega, kui karbon põhjaga S-Works versioon.

 

… mis on 143mm lai ehk harju keskmine.

 

Ceramic Speed keti”õli” on näha siin ja seal. Kassett 12s Sram Eagle 10-50.

 

Gripid on Supacaz’i toodang.

 

Grammid-grammid. Teise pudelikorvihoidja kruvid on maha krutitud, kuid kinni teibitud, et mustus raami sisse ei läheks.

 

Simon sõidab 17 kraadi “alla” stemiga….

 

… mis on 12 cm pikk.

 

Tõenäoliselt üks parimaid XC rattaid, mis maailmas olemas tänapäeval.

 

 

 

 

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.