Specialized Fatboy on äge ratas. Kui Sulev 2013. aasta juulis kirjutas ja pakkus võimalust tellimiseks (mõtlemisaega oli tervelt 4 tundi), olin kohe kindel, et seda ratast on HÄDASTI VAJA. Peale pikka-pikka ootamist jõudis ta 2014. aasta veebruaris lõpuks kohale ja nägi superäge välja. Sel ajal Eestis fätte praktiliselt polnud ja nii ma temaga sõitsin. Väiksed poisid sikutasid vanemaid varrukast ja näitasid näpuga, ise tegin vaheldumisi taustaks traktori ja mootorratta häält nagu kümneaastane.

Mitu hooaega läks mööda ja sõita oli endiselt tore, ainult ratta aeglus hakkas natuke kripeldama. Kasutasingi teda vahelduseks, kui tõsisemast trennitegemisest maanteeratta ja XC MTBga kõrini sai. No ja talvel muidugi kah.

Kuni selle aasta novembrini, kui mu kallis elukaaslane (kes hirmsat moodi trenni teeb) nagu muuseas mainis, et sa peaksid vist kergema fäti ostma. Seda ma ei lasknud endale muidugi kaks korda öelda ja superfäti projekt sai alguse. Ja läks muidugi natuke käest ära, nagu nende projektidega ikka juhtuma kipub.

Tulemusi võib vaadata altpoolt. Ratta kaal on 9,58 kg koos pedaalide ja pudelikorviga. Seda XL raami ja 4.8 Jumbo Jim TL Easy rehvidega (peale allolevate piltide tegemist leidsime veel kohti, kust 60 g võita),

4.0 Jumbo Jim Liteskin rehvid (suveks) on spetsifikatsiooni järgi 600 g kergemad, nii et põhimõtteliselt on 8,9x kg fät täiesti tehtav. Tegelikult oleks võimalik veel mõnisada grammi võita, aga see eeldaks juba selliseid kompromisse, mis sõidumõnu vähendavad, nt naked carbon sadul.

Mudel: Specialized Fatboy, carbon raam ja kahvel (XL)
Groupset: XX1
Vändakomplekt: Next SL
Jooksud: HED Big Deal carbon pöiad, Sapim CX-Ray kodarad, Tune Fat King/Kong rummud, 1655 g
Lenks: (740 mm), stem (100 mm), sadulapost: Mcfk carbon, kokku 385 g
Sadul: Specialized S-Works Phenom, carbon relssidega, 148 g
Pudelikorv: Specialized Rib Cage carbon, 20 g
Rehvid: Schwalbe 4.8 Jumbo Jim, TL Easy, tubeless
Pedaalid: Time Atac XC12 Ti Carbon, 241 g
Pidurid: XTR Race
Kettad: Ashima AI2, 180/160 mm

Milline tunne on sõites? Vinge! Eelmisele fätile omasest rahulikust kulgemisest pole midagi järel, kui kõvemini pedaale tallata, siis ratas suisa hüppab edasi. Mõistagi pole sellises projektis midagi ratsionaalset, aga elu on liiga lühike, et asju ainult mõistusega teha :-)

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.