fbpx
RattapoodTehnika

Erki Kukk: “Minu 2020…”

Specialized’i valik on lai. Ühes otsas on linnas ülimugavad e-rattad ja teises otsas aerotunnelitest läbi käinud uhiuus, tõenäoliselt maailmas kergeim eraldistardiratas Shiv TT. Aga milline Sulle? Milline mulle?

Küsisime kolleegidelt, et mis on 2020 aasta Specialized’i rataste valikust kõige meeldivam, kõige mõttekam, kõige tähelepanuväärseim. Esimesena vastas Erki Kukk.

Erki Kukk: „ Minu lemmikratas 2020 on Specialized Epic HT. See on lihtne, ilma tagumise amordita, kõige tavalisem ja odavam süsinikraamiga Specialized võidusõidu maastikuratas. Seda ratast vaadates (eriti äge on läikiv erkpunane värv) näeb kvaliteeti ja lihtsust; sõites tunneb “tummist erksust”, sest selle ratta “südameks” on spetsiaalselt mugavaks ja jäigaks tuunitud väga kerge süsinikraam, mitte tavaline “idamaine universaaltoode”. Kõik muu on samuti nii nagu peabki olema kaasaegsel maasrikurattal ehk siis 1×12 ülekanne, laiad tubeless rehvid ja paljudele tuttav Power sadul (juba standardvarustuses), mis ei tee haiget ja on ülimugav. Kaasas on ka lahe kuuskant võtmekomplekt koos pudelihoidjaga. Äge👍!“

Tõsi. 2020 Epic HT on tähelepanuväärne ratas. Juba eelmine, MY17 hardtail oli väga eriline. Pikem lugu sellest siin. Tasub uuesti lugeda!

Aga uus on veelgi kergeima raamiga (tegemist on 100% uuenenud raamiga võrreldes eelmisega), veelgi pikema reachiga ning laugema kahvliga (see kõik stabiilsuse huvides). Esimese 29“ HT kahvli nurk oli 71 kraadi, eelmisel 69,8 kraadi ja sellel nüüd 68,5 kraadi. Esimestel 29“ ratastel keerati kahvel nii kõhu alla kui võimalik, kuna oli hirm, et „tõllaratastega“ ratas jääb liiga „uimane“. Muidugi oli see asjatu kartus. Uus HT on oma laugema kahvliga oluliselt stabiilsem ja seetõttu ka kiirem eriti tehnilistel laskumistel ning ka juurikatel.

Märkimist väärib loomulikult ka see, et selle ratta raam (FACT 11 carbon) on täpselt sama, mis kõikidel mudelitel kuni Pro mudelini. Vaid S-Works kasutab teist karbonit. Loomulikult on selle raami juures kasutatud Riders First Engineeringut (kõikidel raamisuurustel samad omadused).

Ning viimaks hind. Karbonraamiga Specialized’i hardtailid algasid alles eelmisel aastal 2899-st €-st. Nüüd on asjad muutunud. Kõnealune ratas maksab 2099€.

Vana hea klassikaline hardtail pole kuhugi kadunud. Nautigem!