Jätkame seeriat. Küsisime kolleegidelt, et mis on nende arvates 2020 aasta ehk algava rattahooaja üks olulisimaid rattatooteid, mida tasuks eraldi välja tuua. Ükskõik, kas tegemist on innovatsiooniga või lihtsalt südamelähedase rattaga või uuendusega. Eelmised korrad on arvamust avaldanud Erki Kukk SIIN ja Sulev Lipp SIIN.
Kristjan Randma on meie Tartu poe juhataja. Täna on tema kord.
„Minu „Specialized 2020“ on Fatboy, ehk Specialized’i fatbike. Paar aastat ei olnud neid üldse saadaval, nüüd nad on jälle tootevalikus tagasi – selle üle tunnen ma tõsiselt suurt rõõmu ja sama tunnevad minu väga paljud rattasõbrad ka.
Seda tüüpi jalgrataste võlu tuleb välja just siis, kui ilmad lähevad jahedaks, tuuliseks ja niiskeks. Seda aega on aastast poolest sügisest poole kevadeni, väga pikk periood. Ja just siis on tore käia paksukummilisega avastamas metsaaluseid, kus peaaegu et veel ei olegi rada, kus niiöelda tavalise jalgrattaga sõitmine oleks keeruline, aga fatbikega on puhas rõõm ja nauding. Võrreldes talvel maanteesõiduga või kruusal kihutamisega, on just kõige suurem pluss, et tuulekülm ei tee liiga. Esiteks on kiirus väiksem ja kui metsa liikuda, siis puud hoiavad tuult kinni ning naljalt külm ei hakka. Muidugi on looduses veedetud aeg rahustav, seda ei saa kuidagi võrrelda maanteepervel sõitmisega.
Ma leian, et kui ei ole tulemussportlane ja armastad maastikusõitu ja kui meeldib looduses liikuda, siis fatbike on ideaalne sõiduvahend Eesti talves – olenemata, mis ilm õues on, kas on must maa või lumi maas, sajab vihma või puhub tugev tuul.
Rääkides konkreetsemalt mudelitest, siis valik on väga lihtne, Specializedi valikus on kaks varianti: süsinikraamiga ja alumiiniumraamiga variant.
Specialized Fatboy Comp Carbon
Raam on samaks jäänud nagu varasematel süsinikraamiga Fatboy’del, muutunud ainult värv. Minu arvamus on, et tegemist siiamaani parima fatbike raamiga, mis maailmas saadaval.
2020 mudeli põhiline spec:
- 27,5“ jooksud, mis kohe tubeless valmidusega, 3.8 Maxxise rehvidega;
- 1x12ne Sram Eagle GX käigusüsteem;
- süsinik vändad;
- Sram Level hüdraulilised pidurid.
Jalgratas mõeldud tõsiselt fatbike sõitu armastavale ratturile.
Teine valik on minu arust isegi huvitavam ja universaalsem, mis sobib nii metsas kiireks sõiduks kui matkajalgrattaks. Aga ka sellele inimesele, kes tahab proovida, mis asi see talvel (või mis tahes aastaajal) paksukummilisega metsas sõitmine on.
Specialized Fatboy SE
Tegemist on uue kerge M5 alumiinium raamiga, jooksud käivad kaasaegse thrue-axle süsteemiga alla, kõrid on raami sisse peidetud, jäetud on võimalus nii esi käiguvahetaja, kui dropper-sadulaposti jaoks.
Uuel alumiinium raamil on samuti ees juba kõrge kahvel, nagu ka tippmudelil, aga alumiiniumist ehk kui soov, siis saab ette panna 100mm käiguga amordi, nii et jalgratta geomeetria ei muutu.
Originaalis on kohe 1x drivetrain (10 käiku), väga head 26“ jooksud, mis on tubeless valmidusega, ei ole vaja elu keeruliseks teha lintide ja teibiga, vaid ventiil külge, natukene rehvipiima sisse ja olemas. Rehvid on Specialized Ground Control, 4,6“ laiad.
Ketaspidurid on mehaanilised, seda seetõttu, et asi oleks võimalikult lollikindel, et näiteks matkainimene saaks kaugel metsas ise kõik asjad tehtud. Kui mõnel spordimehel jääb trossiga pidur kripeldama, siin on suhteliselt väike investeering need asendata hüdraulilise piduriga.
Loodan, et tulevikus jätkub ka Specializedil mudelivalikus koht Fatboyle.“