fbpx
TehnikaVO2 Cyclab

Sõiduasendi sättimine ehk BikeFit. Mis see on?

Inglise keeles on see defineeritud lihtsalt ja selgelt: “BE ONE WITH YOUR BIKE”. Body Geometry is the only complete system of products and bike fit that’s ergonomically designed and scientifically tested to improve power, endurance and comfort.

Stages, mis on tuntud, kui üks soodsamatest (ja tänapäeval ka juba levinumatest) powermeetritest, esitles septem

Ehk tegemist on sõiduasendi täpse paikapanemise teenusega.

Palju oleme kuulnud sellist juttu: tuleb inimene, ostab kalli ratta. Sõidab korra või paar. Valutama hakkab selg, käed surevad ära. Tehakse lihtne järeldus -rattasõit pole mulle, mängin parem tennist -ratas on ju ostetud korralik ja selles ei saa ometi viga olla! Jah, see osa on õige, et rattas polegi viga. Viga on seadistustes. Tihti ei julgeta “midagi näppida”. Sest poes pandi juba nii paika. Aga tegelikult on neid inimesi, kellele sobib poes kokkupandud ratas koheselt ning piisab vaid sadula kõrguse reguleerimisest, on üksikuid.

Lihtne loogika ütleb seda, et kui rattasadulas on midagi valesti, siis alateadlikult püüab meie keha seda, mis on valesti pidevalt korrigeerida. Pange sadul viltu rattale ja sõitke. Püüate end ikka niipalju kui võimalik “sirgeks väänata”, et jalad normaalseltliikuma saaks. See nõuab aga pingutust ja energiat -energiat, mis võiks hoopis minna edasiliikumiseks ja mitte kõrvalisteks nö mitteolulisteks tegevusteks. Kuid isegi see on vaid üks aspekt. Teine aspekt on kõiksugu vigastused ja traumad, mis vale seadistuse tõttu võivad nö “kuhjuda” ja hiljem suureks probleemiks muutuda.

Body Geometry teenus kasutab mitmeid abivahendeid. Teinekord on vaja käia läbi teekond, milles muutujate hulk on üsna aukartustäratav: erinevat tüüpi sadulad; stemi pikkus; kraad; kinga sisetaldade valik; sadula nurk, kõrgus; lenksu kaugus, kõrgus, laius, kuju; kingaklotside asend talla all jne. Nimekiri on pikk, kuid üks on selge -sõiduasendit ei pane paika laser ega arvuti vaid kogenud ja õppinud inimene.

Meil viib teenust läbi Erki Kukk, kes ise on jalgrattur, kuid lisaks sellele veel läbinud mitmeid erinevaid akadeemilisi koolitusi. Oluline on ka pikk praktika -tagasiside mõistes just. Erki on seda tööd teinud viimased 10 aastat. Teenus on ajaliselt pikk ja põhjalik, kestab ca paar-kolm tundi. Teinekord läheb lühemalt, teinekord kauem. Kõik sõltub situatsioonist ning inimese eripäradest. Mõni on “lihtne case”, teinekord aga tuleb lausa mitmeid kordi sättida ja vahepeal sõitmas / katsetamas käia.

Teenuse hind on 190€.

“I think that Body Geometry has added two or three years to my career.”

Tom Boonen

 

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.